Vores historie

Vores historie

Skolen blev grundlagt af  Sankt Knud Lavard Kirkes menighed i 1952.

Skolen grundlægges

Skolen blev grundlagt af  Sankt Knud Lavard Kirkes menighed i 1952, og planerne blev gennemført i 1954. Faktisk blev skolen bygget nogle år før den nuværende kirke, da grundlæggerne havde fokus på vigtigheden af værdibaseret undervisning. Bygningen er tegnet af arkitekt Carl R. Frederiksen.

Skolens budget på 750.000 kr. holdt, og byggeriet blev færdigt til tiden. Skolen åbnede 10. august 1954. Arkitekten modtog Lyngby-Taarbæk Kommunes diplom for skolens smukke og enkle udformning. Det var også arkitekt Carl R. Frederiksen, som stod for bygningen af den nuværende Sankt Knud Lavard Kirke.

De første mange år var skolens ledelse og mange undervisere Skt. Joseph-søstre, som også boede på skolen.

Efter 1966 har skolen været uden faste ordensfolk tilknyttet. Skolen har stadig en klar, katolsk profil, og omkring en tredjedel af eleverne er katolikker.