Videnskabsklub og camps

Videnskabs fritidsordning

Videnskabsklubben

Videnskabsklubben er en klub for børn og unge i 3.-4.klasse. , som er nysgerrige og kreative og som har lyst til anderledes læring inden for naturvidenskab. Klubben ledes af elever fra 8. klasse sammen med elever fra det lokale gymnasie.

I efteråret 2014 startede “Videnskabsklubben” som et pilotprojekt på fire skoler:
Sankt Knud Lavard Skole var en af de 4 projektskoler.

Derfor havde eleverne i 7.-8. klasse fået en introduktion til projektet – da fire elever fra disse to klasser havde mulighed for at blive mentorer på projektet.

Videnskabsklubben giver børn mulighed for at gå til naturvidenskab i fritiden, ligesom man kan gå til spejder, fodbold og ridning. Klubben har leg, læring, nysgerrighed, eksperimenter og samarbejde på tværs af aldersgrupper i centrum. Det er gratis at være med.

Forløbene strækker sig over 7 uger.

Tilbage i 2014 var Sankt Knud Lavard Skole en af de 4 pilotskoler, der var med til at løbe Videnskabsklubben i gang.