Årsplaner 8. klasse
Klasser: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: EH
Mål for undervisningen
Arbejdsmetoder og arbejdsformer
Fælles undervisningsforløb
Årsplan Klasser: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: MN
Mål for undervisningen
- Arbejdsmetoder og arbejdsformer
- Fælles undervisningsforløb
- Status og evalueringsformer
Årsplan Klasser: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: FR
GRØN: Danskfagligt forløb
BLÅ: Omlagt skema / Særligt forløb
Rød: Ferie
Samlet oversigt over fordybelsesområder (danskfaglige forløb) og andre aktiviteter hele skoleåret:
Uge 32-33: Kildekursus (kildeangivelser, kildetyper, kildekritik mm.)
Uge 34-38: Forfatterskabslæsning: Louis Jensen
Uge 39: Fordybelsesuge: naturfag (7.+8.+9. Klasse)
Uge 40: Terminsprøver (skriftlige)
Uge 41-44: Forfatterskabslæsning: Samarbejdet mellem Oscar K. (illustrator) og Dorte Karrebæk (forfatter)
Uge 42: Efterårsferie
Uge 45-51: Novellegenren
Uge 46: Dansk- og engelsklektionerne bruges på forberedelse af projektopgaven
Uge 47: Fordybelsesuge: projektopgave
Uge 52: Juleferie
Uge 1-4: Graphic novels
Uge 2: Skriftlige terminsprøver
Uge 5-10: 1940’erne
Uge 9: Erhvervspraktik
Uge 7: Vinterferie
Uge 11-17: Intertekstualitet og eventyrgenren
Uge 13: Påskeferie
Maj og juni: Mundtlige og skriftlige prøver
Klasse: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: FR
Emner der gennemgås i løbet af skoleåret:
1) Let’s Talk Incredible (Happy) (4,4 n.s.)
2) Let’s Talk Australia (Happy) (7,5 n.s.)
3) Christmas (The New Choice) (15,2 n.s.)
4) Let’s Talk New York (Happy) (5,9 n.s.)
5) Let’s Talk Movies (Happy) (7,6 n.s.)
Antal normalsider der opgives til den mundtlige årsprøve: 40,6 n.s.
Klasser: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: MN
Mål for undervisningen
- Arbejdsmetoder og arbejdsformer
- Fælles undervisningsforløb
- Status og evalueringsformer
Klasser: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: MK
Klasse: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: ML
Arbejdsmetoder og arbejdsformer
Status og evalueringsformer
Andet
Klasser: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: ER
Mål for undervisningen
Arbejdsmetoder og arbejdsformer
Fælles undervisningsforløb
Status og evalueringsformer
Klasse: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: FR
I idrætsundervisningen i 8.-9. Klasse er der 6 overordnede kategorier, som eleverne skal tilegne sig viden om gennem teori og praksis. Undervisningen indenfor hver kategori er rettet mod afgangsprøven og eleverne vil dermed kunne møde hver kategori til afgangsprøven.
Kategorierne er:
1) Redskabsaktiviteter
2) Boldbasis og boldspil
3) Dans og udtryk
4) Kropsbasis (kropsbevidsthed)
5) Løb, spring og kast
6) Fysisk træning
I idrætsundervisningen i 8.-9. Klasse er der 6 overordnede kategorier, som eleverne skal tilegne sig viden om gennem teori og praksis. Undervisningen indenfor hver kategori er rettet mod afgangsprøven og eleverne vil dermed kunne møde hver kategori til afgangsprøven.
Kategorierne er:
1) Redskabsaktiviteter
2) Boldbasis og boldspil
3) Dans og udtryk
4) Kropsbasis (kropsbevidsthed)
5) Løb, spring og kast
6) Fysisk træning
Klasser: 8.KL
Periode: 2023-24
Team / lærer: AF
Mål for undervisningen: • Eleven kan tage stilling til politiske problemstillinger lokalt og globalt og komme med forslag til handlinger. • Eleven kan tage stilling til økonomiske problemstillinger og handle i forhold til egen økonomi og samfundsøkonomien. • Eleven kan tage stilling til og handle i forhold sociale og kulturelle sammenhænge og problemstillinger • Eleven kan anvende samfundsfaglige metoder.
Forløb: • Nationalitet og kultur • Identitet og socialisering • Levevilkår og livsformer • Køn og ligestilling • De politiske ideologier • Partipolitik – de forskellige partiers placering i forhold til hinanden samt deres værdier • Grundloven – fokus på frihedsrettigheder • Demokrati og magt – demokratiske og udemokratiske styreformer • Økonomi – det økonomiske kredsløb • Forbrydelse og straf Materialer: • Samfundsfaget • Alinea.dk • Clioonline.dk
Periode: 2023-24
Team / lærer: ML
Mål for undervisningen
Arbejdsmetoder og arbejdsformer
Socialisering
Status og evalueringsformer
Andet